Svarar till J

Okej här kommer ett inlägg tillägnat endast "J" Som tydligen är sååååååååååå intresserad av allting jag gör, och har på mig och ser ut och jag vet inte vad. Jag tror inte jag orkar göra steg-för-steg hur jag har gjort alla mina designers, eller vart jag har köpt alla mina kläder, för helt ärligt, sånt kommer man inte ens ihåg :P Men jag kan visa hur jag har lockat håret, och här under kan du se hur man gör en svart linje runt bloggen. Ciao!

Leta upp det avsnitt som heter wrapper{ genom att tycka ctl+f och skriva wrapper
Det finns i början annars.

Där skall du nu lägga till följande kodrad:

border: 2px solid #000000;

Så att det ser ut så här ungefär:

#wrapper {
margin: 0px auto;
background: #fcdcea;
width: 750px;
padding: 8px;
border: 2px solid #000000;  <— Den raden ska du lägga till…
}

2px = Hur bred linjen skall vara, öka värdet och den blir tjockare.
Solid = Om det ska vara en heldragen linje… välj mellan solid, dotted, dashed eller double.
#000000 = Här bestämmer du vilken färg ramen skall ha. Här hittar du en Färgkarta.

Nu är det bara att testa dig fram.. och se vad som passar din blogg bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0